دانلود تحقیق درمورد سازگاری

دانلود تحقیق درمورد سازگاری

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد سازگاری

با دانلود تحقیق در مورد سازگاری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سازگاری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سازگاری ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد سازگاری

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:56 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

سازگاروهماهنگ شدن با خود و با محیط پیرامون خود برای هر موجود زنده یک ضرورت حیاتی است و تلاش روزمره بر محور همین سازگاری دور می زند . هر انسانی هشیارانه و ناهشیارانه می کوشد نیازهای متنوع و متغیر و متعارض خود را در محیطی زکه در آن زندگی می کند برآورده سازد.(والی پور)هر گونه تغییری در زندگی آدمی خواه خوشایند خواه نا خوشایند نیاز به سازگاری دارد.(اتکینسون و هیلگارد)این نیازهای فطری و اکتسابی به مثابه نیرویی فشارنده آدمی را بر می انگیزد در جهت تامین نیازها و بازیابی و تعادل و آرامش به هم خورده به حرکت در می آورد.(والی پور)

باید به خاطر داشت که روابط همسالان تحت تاثیر روابط در بافت اجتماعی بزرگتر یعنی خانواده و مدرسه و سایر گروههای سازمان یافته غیر رسمی است(ماسن و همکاران)بر این اساس است که رفتار آدمیتحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله خانواده ومدرسه و گروه همسالان و سایر عوامل اجتماعی قرار دارد.از طرفی انسان موجودی انعطاف پذیر است او نه تنها با محیط سازگار می شود بلکه محیط را بر طبق خواسته های خود دگرگون می کند.

سازگاری و در راس آن سازگاریاجتماعی یک مفهوم نسبی است و تحت تاثیر فرهنگ ها و اعتقادات با جامعه دیگر فرق دارد.به عنوان مثال شاید رفتاری خاص در کشوری دیگر و بر حسب اعتقادات آنان ناسازگارانه باشد.(ساعتچی)

انسانها به درجات مکختلف به حصول سازگاری توفیق می یابند اگر ما می توانستیم بر پایه ضوابط متغیر علمی درجه سازگاری افراد جامعه را اندازه گیری کنیم و سپس در یک منحنی طبیعی بدست می اوریم.به این ترتیب که در یک اقلیت کوچک سازگار و در یک طرف دیگرمنحنی اقلیت کوچک ناسازگار قرار می گرفت و درمیان این گروه اکثریت بزرگ سازگار قرار می گرفت.(والی پور)

 

بیان مسئله

سازگاری و هماهنگ شدن با خودوبامحیط پیرامون برای هر موجودزنده لازم و ضروری است.سازگاری عبارت است از رفتار مفید و موثرآدمی در تطبیق با محیط فیزیکی و روانی است به گونه ای که تنها با تغییرات محیطی همرنگی کرده و به پیروی ناهشیار از آن کفایت نمی کند بلکه خود نیزمی تواند بر محیط تاثیر گذاشته و آن را به گونه ای مناسب تغییر دهد.

سازگاری به دو شکل مثبت و منفی صورت می گیرد.شکل منفی عبارت است از تقلید کورکورانه از محیط و همرنگ شدن با آن وشکل مثبت آن به معنای موثر واقع شدن در محیط و تغیی آن ست به صورتی که نیازهای فرد را ارضا نماید.

می توان گفت سازگاری عبارت است از تعامل موثر در ارتباط با محیط زندگی خود است و از نشانه های آن داشتن احساس مثبت درباره خود شرکت در فعالیتهای اجتماعی لذت بردن از ارتباط با دیگران و احساس آرامش داشتن احساس مثبت درباره دیگران و توانایی و توانایی نفوذ و تاثیر بر دیگران است .

سازگاری اجتماعی در معنای خاص خود مقوله های مختلفی را در برمی گیرد که هر یک قبطه خاصی از تعاملات دوطرفه راشامل می شود. در این زمینه می توان به سازگاری در حیطه مهارتهای اجتماعی[1] اشاره کرد.در این زمینه فردی سازگار تلقی می شود که به مردم علاقه مند باشد و بتواند به سادگی علایق شخصی خود رابا علایق اجتماعی ارتباط دهد.حیطه دیگرمیزان علایق ضداجتماعی[2] است که در آن میزان تمایل فردبه آزار دیگران وآسیب رسانی به اموال عمومی مورد بررسی قرار می گیرد. بعد دیگر سازگاری در خانه با روابط خانوادگی است که در برگیرنده نوع ارتباط با اعضا خانواده مورد قبول بودن و محبت متقابل با اعضای خانواده و اقوام می باشد . اما سازگاری در مدرسه [3] نیز حیطه مهم دیگری از سازگاری اجتماعی است که در خلال آن سازش نوجوان در محیط مدرسه و نوع رابطه با معلمان و احساس لذت از بودن با سایر هم نوعان در مدرسه را شامل می شود .



[1]  Social Skills

[2]  Anti Social Desires

[3]  School Adjustment

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر